مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 فروردین 1401 ساعت 06:572022-04-16اجتماعي

سمندرها به تخریب و تغییرات زیست محیطی بسیار حساس هستند


رییس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش، موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی استان کردستان گفت: بر اساس نتایج حاصله از تحقیقات انجام شده از ناحیه محققین و دوستداران محیط زیست، - تخریب زیستگاه ها یکی از مهم ترین دلایل نابودی زیستمندان است.

حیدر ویسی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: سرشماری سمندر در کردستان طبق روال چند سال اخیر از اواسط فروردین ماه تا پایان اردیبهشت توسط کارشناسان نظارت بر امور حیات وحش به همراه کارشناسان شهرستان انجام می گیرد.

رییس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش، موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی با اشاره به اینکه زیستگاه این گونه ها در استان بیشتر در منابع آبی شهرستان های مریوان، سروآباد، کامیاران، بانه، سقز و سنندج است اضافه کرد: سرشماری به صورت مشاهده مستقیم در اوایل سال انجام گرفته و هدف اصلی پایش زیستگاه ها اطلاع از وضعیت گونه و بررسی تهدیداتی است که گونه را در زیستگاه تهدید می کند و با توجه به مخاطرات پیش روی گونه های سمندر آتشین و سمندر خال زرد و خطر انقراض آن ها تدابیر و تمهیدات حفاظتی و راهکارهای لازم جهت حفاظت این دو گونه بەکارگیری شود.

ویسی افزود: سمندرها به دلیل ویژگی های بیولوژیکی و اکولوژیکی خاص، تحمل و سازگاری کمتری نسبت به تخریب و تغییرات زیست محیطی دارند و احتمال انقراض آن ها بدون اعمال اقدامات ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سمندرها به تخریب و تغییرات زیست محیطی بسیار حساس هستند

سمندرها به تخریب و تغییرات زیست محیطی بسیار حساس هستند