مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 فروردین 1401 ساعت 07:372022-04-16اقتصادي

تانکرهایی که به صف شده اند!


تنش آبی این سال ها مهم ترین مسئله مردمان چهارمحال و بختیاری است، مردمانی که با دست سخاوتمند خود سال ها، آب را که سرمنشاء حیات است به مردمان استان های کویری در کشور می بخشیدند، - امروز برای تامین آب شرب خود دچار مشکل شده اند، این مشکل به اندازه ای حاد شده که مردم مرکز استان چهارمحال و بختیاری در اسفندماه با قطعی مکرر آب مواجه شده و تانکرها از سراسر کشور برای آبرسانی در این شهر به صف شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پروژه حیاتی آبرسانی بن- بروجن برای تامین آب شرب نیمی از جمعیت مردم چهارمحال و بختیاری از بیش از یک دهه گذشته در استان کلید خورد، اما هم چنان این پروژه ملی سال هاست که در انتظار حمایت مسئولان کلان وزارت نیرو برای تکمیل است.

سال گذشته با خشک شدن چشمه کوهرنگ به عنوان اصلی ترین سرچشمه رودخانه زاینده رود، بحران کم آبی در چهارمحال و بختیاری به اوج خود رسید، اما به نظر می رسد این بحران برای کمتر کسی اهمیت داشت و عده ای هم چنان به دنبال اجرای پروژه های انتقال آب از سرزمینی هستند که امروز خود با بحران کم آبی، فرونشست زمین، خشک شدن چشمه ها و کم آب شدن رودها دست و پنجه نرم می کند.

باید چه اتفاقی رخ دهد تا مسئولان وزارت نیرو بر این باور برسند که چهارمحال و بختیاری که سرچشمه سه رود بزرگ کارون، دز و زاینده رود است، امروز برای تخصیص یک لیتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تانکرهایی که به صف شده اند!

تانکرهایی که به صف شده اند!