مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 فروردین 1401 ساعت 07:372022-04-16پزشكي

زنگ هشدار کرونا در سایه سه عامل خطر


در حالی کرونا روند نزولی را در پیش گرفته است که استقبال نشدن از تزریق واکسن در گروه سنی 5 تا 12 سال و کاهش استفاده از ماسک به زیر 20 درصد در کنار بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، خبر روز بدون فوتیِ کرونا سه روز پیش برای بار دوم خبر خوشایدی طی دو سال اخیر بود.

طی 24 ساعت گذشته نیز تنها یک فوتی ناشی از کرونا ثبت شد که در کنار آمار مبتلایان جدید، تعداد بستری ها و افرادی که در آی سی یو به سر می برند خبر از کاهش روند ابتلا به این ویروس را در سطح کشور نشان می دهد.

چنان چه پیش بینی می شد سفرهای نوروزی عاملی برای آغاز موج جدید شیوع کرونا باشد، اما خوشبختانه تا به امروز که سفرها همچنان ادامه دارد و مدارس و دانشگاه ها نیز بازگشایی شده اند آمار رو به کاهش است، اگر چه ممکن است طی روزهای آتی به علت وجود مبتلایان بدحال در آی سی یو آمار فوتی ها به 4 تا 5 نفر هم برسد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز می گوید: کاهش آمار ابتلا جای خرسندی است اما بازدیدهای میدانی نشان می دهد رعایت دستورالعمل ها به ویژه استفاده از ماسک بسیار کاهش یافته است و همین امر می تواند خطرآفرین باشد.

عباس رضاییان زاده در گفتگو با خبرگزاری فارس در شیراز اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 216 نفر به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد 62 مورد بستری شده تا م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ هشدار کرونا در سایه سه عامل خطر

زنگ هشدار کرونا در سایه سه عامل خطر