مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 فروردین 1401 ساعت 07:422022-04-16اقتصادي

آمار بیکاری تحصیلکردگان فارس بالاتر از میانگین کشوری


او که کارشناسی ارشد ریاضی دارد در مورد شرایط کار به ایلنا می گوید: نه تنها فارغ التحصیلان رشته من بلکه دانشجویان رشته های دیگر هم بیکار هستند و بازار کار ندارند.

- در سال های اخیر داشتن مدرک تحصیلات عالی نه تنها کمکی به پیدا کردن شغل در بازار کار نمی کند بلکه نشان داد که اساسا اشتغال با موضوع تحصیلات و به نوعی مدرک گرایی ارتباطی ندارد .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا سودای کار و اشتغال بسیاری از جمعیت جوانان را به این امید واهی که بعد از فارغ التحصیلی شغلی داشته باشند، به سمت تحصیلات دانشگاهی و مدرک گرایی سوق داده است.

حالا افزایش نرخ بیکاری، عدم تناسب شغل شاغلان با تحصیلات آنها و بیکاری فزاینده قشر تحصیل کرده درکشور و استان فارس گویای این است که جمعیت زیادی در تحصیلکرده ها در انتظار پیدا کردن شغل هستند یا شغل آنها تناسبی با تحصیلات شان ندارد.

بر اساس آماری که مرکز آمار ایران در زمستان گذشته منتشر کرد، میزان بیکاری در استان فارس به 2/ 8 درصد رسید و برای 28 درصد جمعیت آماده و مشتاق کار در استان بیکاری ثبت شده است .

براساس این گزارش 24 درصد از این جمعیت تحصیلات دیپلم به بالا دارند و به صورت کلی یک سوم درصد جمعیت آماده به کار بیکار هستند.

بیکاری موضوع جدیدی نیست و این پدیده طی چند دهه گذشته جمعیت زیادی را شامل می شود و بدتر اینکه جمعیت بیکار رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار بیکاری تحصیلکردگان فارس بالاتر از میانگین کشوری

آمار بیکاری تحصیلکردگان فارس بالاتر از میانگین کشوری