مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 فروردین 1401 ساعت 09:222022-04-16اقتصادي

تن ماهی گرانتر می شود


هنوز ابلاغیه ای درباره زمان حذف ارز ترجیحی به تولیدکنندگان داده نشده است اما اگر این ارز حذف شود قیمت محصولات کنسروی حدود 300 درصد افزایش پیدا می کنند.

- دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران گفت: انجمن های تولیدکنندگان کنسرو، یک ماه است که سهمیه روغن را از وزارت کشاورزی دریافت نکردند از این رو واحدهای تولیدکننده بزرگ با نیمی از ظرفیت اقدام به تولید می کنند و تولیدکنندگان خرد، خط تولید خود را متوقف کرده اند.

محمد میررضوی در گفت وگو با ایلنا، با اشاره به احتمال افزایش نرخ تن ماهی بعد از ماه رمضان، گفت: از ابتدای اسفند سال گذشته، صنعت پتروشیمی قیمت لوازم بسته بندی مواد غذایی از جمله کارتون، شیشه و پت را حدود 35 تا 40 درصد افزایش داد.

علاوه بر این افزایش هزینه کارگری احتمال بالا رفتن نرخ تن ماهی و سایر محصولات کنسروی را بعد از ماه رمضان تقویت کرده است.

وی با اشاره به تاثیرات حذف ارز ترجیحی در تولید محصولات کنسروی، خاطرنشان کرد: هنوز ابلاغیه ای درباره زمان حذف ارز ترجیحی به تولیدکنندگان داده نشده است اما اگر این ارز حذف شود قیمت محصولات کنسروی حدود 300 درصد افزایش پیدا می کنند.

میررضوی در ادامه تاکید کرد: بر کسی پوشیده نیست که تخصیص ارز ترجیحی در اقتصاد کشور ایجاد رانت و فساد کرده است؛ اما بودن آن بهتر از حذف دفعی آن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تن ماهی گرانتر می شود

تن ماهی گرانتر می شود