مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 فروردین 1401 ساعت 09:322022-04-16اقتصادي

میزان برداشت آب از سد ایلام 630 لیتر درثانیه است


مدیرعامل شرکت آبفای استان ایلام گفت: میزان برداشت آب از سد برای شهر ایلام و ملکشاهی حدود 630 لیتردر ثانیه است.

- ایسنا/ایلام مدیرعامل شرکت آبفای استان ایلام گفت: میزان برداشت آب از سد برای شهر ایلام و ملکشاهی حدود 630 لیتردر ثانیه است.

پرویز ناصری در بازدید استاندار از سد ایلام، اظهار کرد: متأسفانه خشکسالی های پی در پی باعث کاهش منابع آبی و کاهش ذخیر آب سد ایلام شده و میزان برداشت آب از سد برای شهر ایلام و ملکشاهی حدود 630 لیتردر ثانیه است.

وی با بیان اینکه تکمیل پروژه آبرسانی به شهر ملکشاهی نیازمند 200 میلیارد تومان اعتبار است، گفت: امیدواریم در نیمه دوم سال 1402 در صورت تخصیص اعتبارات لازم به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان ایلام گفت: در حال حاضر طرح آبرسانی اضطراری با ظرفیت 50 لیتر بر ثانیه در مدار بهره برداری بوده و میزان کمبود آب شهر ملکشاهی و روستاهای مسیر را تامین می کند.

ناصری با تاکید بر استفاده بهینه در مصرف آب، تصریح کرد: جهت صرفه جویی و ذخیره آب پشت سد، برداشت آب از سطح دریاچه توسط بارژ شناور و همچنین برداشت آب از پایاب سد در جهت صرفه جویی از هدرر فت آب ذخیره سد ایلام به ظرفیت 400 لیتر در ثانیه در دستور کار شرکت آب و فاصلاب قرار دارد و در اوایل اردیبهشت ماه وارد مدار بهره برداری خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان برداشت آب از سد ایلام 630 لیتر درثانیه است

میزان برداشت آب از سد ایلام 630 لیتر درثانیه است