مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 فروردین 1401 ساعت 10:472022-04-16سياسي

سیاستگذاری فرهنگ دینی و تربیت دینی مکمل یکدیگر هستند


پنجمین نشست از سلسله نشست های علمی «آرمان هیأت» با موضوع «اقتضائات، ملاحظات و روش های سیاست گذاری در فرهنگ دینی» در اندیشکده هیأت و آیین های مذهبی برگزار شد.

- ، پنجمین نشست از سلسله نشست های علمی آرمان هیأت با موضوع اقتضائات، ملاحظات و روش های سیاست گذاری در فرهنگ دینی با حضور سید محمدحسین هاشمیان در اندیشکده هیأت و آیین های مذهبی برگزار شد.

هاشمیان در ابتدا به دو تعریف حداقلی و حداکثری از سیاستگذاری فرهنگ دینی اشاره کرد و گفت: می توان دو تعریف از سیاست گذاری در فرهنگ دینی ارائه کرد: اول به معنای حل مسائل و مشکلات فرهنگ دینی و دوم به معنای تصمیم در مورد موضوعات فرهنگ دینی.

مهم ترین گام در فرایند سیاستگذاری فرهنگ دینی، فهم و بیان مسئله است.

اگر مسئله درست مورد کنکاش قرار بگیرد، بیش از نیمی از راه طی شده است.

اما چالش جدی امروز ما این است که به دلیل تعاریف گسترده از فرهنگ دینی، فهم ما از مسائل و موضوعات فرهنگ دینی چالش برانگیز است و در مورد آن اجماعی وجود ندارد.

هاشمیان با اشاره به اینکه باید مسائل فرهنگ دینی را هم در نسبت با مسائل کلان کشور، هم در نسبت با مسائل فراتر از عرصه فرهنگ - سیاست و اقتصاد - تحلیل کنیم و تأثیر این حوزه ها بر مسائل و موضوعات فرهنگ دینی را ببینیم، گفت: خاستگاه عارضه و مسئله ممکن است دو جای مختلف باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاستگذاری فرهنگ دینی و تربیت دینی مکمل یکدیگر هستند

سیاستگذاری فرهنگ دینی و تربیت دینی مکمل یکدیگر هستند