مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 فروردین 1401 ساعت 12:022022-04-16اجتماعي

60 مورد کاشت حلزون در استان سمنان انجام شده است


سرپرست اداره کل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه سال گذشته 60 مورد کاشت حلزون در استان انجام شد، گفت: این افراد با کاشت حلزوت با شنوایی طبیعی در محیط های اجتماعی حضور خواهند یافت.

- محمود منطقی در گفتگو با خبرنگار مهر ، ضمن بیان اینکه یکی از خدمات بهزیستی در حوزه ارائه خدمات توان بخشی کمک به معلولان شنوایی است، ابراز داشت: طبق آمار سال گذشته بالغ بر 600 نفر با معلولیت های مرتبط با صوت و گفتار تحت پوشش بهزیستی استان سمنان قرار دارند.

وی بابیان اینکه کم شنوایی و ناشنوایی در صورت تشخیص سن پایین با کاشت حلزون و سایر اقدامات درمانی قابل درمان خواهد بود، افزود: اگر نحوه کارگذاری حلزون به خوبی صورت گیرد فرد می تواند با شنوایی طبیعی در محیط های اجتماعی حضور یابد.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه طی سال گذشته 60 مورد کاشت حلزون در استان انجام شده است، ابراز داشت: کودکانی که با سمعک نمی توانند بشنوند با کاشت حلزون می توانند شنوایی خود را به دست آوردند و مهارت های گفتار و زبان، آموزش مفاهیم و درک مطلب را به راحتی بیاموزند.

منطقی بابیان اینکه هم اکنون انجمن ناشنوایان در سمنان، دامغان و شاهرود فعالیت دارد، تصریح کرد: خانواده ها می توانند با عضویت کودک خود در این انجمن ها از مددکاران راهنمایی و مشاوره های لازم را دریافت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

60 مورد کاشت حلزون در استان سمنان انجام شده است

60 مورد کاشت حلزون در استان سمنان انجام شده است