مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 فروردین 1401 ساعت 12:472022-04-16پزشكي

جزییات اجرای پروژه مطالعاتی سالمندی در کشور


رییس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، روند اجرای پروژه کوهورت سالمندی در کشور را تشریح کرد.

- ، احمد دلبری، در نشستی با شرکت مجریان پروژه تحقیقاتی کوهورت سالمندی در کشور که با حضور حمیدرضا خانکه رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد، پایگاه (سایت) کوهورت سالمندی در دانشگاه نیز گشایش یافت.

پروژه تحقیقاتی کوهورت سالمندی کشور از دی ماه 1399 به همت مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و با همکاری اداره بهزیستی استان یزد، دانشگاه علوم پزشکی یزد و مرکز تحقیقات شهرستان اردکان، رسماً آغاز به کار کرد.

در این پروژه ملی، اطلاعات مربوط به پنج هزار نمونه از افراد میانسال با 50 سال سن تا سالمندان (حتی 90 ساله) که در طرح شرکت داده شده اند، جمع آوری می شود و در طول 15 سال، بر اساس حدود یک هزار متغیر، تغییرات جسمی، روانی، اجتماعی، معنوی و محیطی این افراد مورد بررسی قرار می گیرد، تا مسائل و مشکلات این جمعیت نمونه استخراج، و علت و عوامل مربوط به آنها مشخص شود.

رییس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی درباره پروژه و نتایج به دست آمده، گفت: اطلاعات استخراج شده از اجرای اولین مرحله، در اختیار محققان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی قرار می گیرد و این ظرفیت خوب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات اجرای پروژه مطالعاتی سالمندی در کشور

جزییات اجرای پروژه مطالعاتی سالمندی در کشور