مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 فروردین 1401 ساعت 12:522022-04-16اقتصادي

آغاز مدیریت چرای دام در مراتع مهدی شهر


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی شهر از آغاز مدیریت چرای دام در مراتع این شهرستان خبر داد.

- حیدر واحدمطلق، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی شهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مهدی شهر با اشاره به اهمیت پوشش گیاهی و نقش آن در توسعه اقتصادی و اجتماعی اظهار کرد: بنا به ضرورت حفظ منابع پایه آب و خاک و فراهم کردن بستر مناسب جهت تجدید حیات گیاهان مرتعی و به منظور جلوگیری از تخریب و ارتقای اکوسیستم عرصه های طبیعی، مدیریت چرای دام که از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در عرصه های مرتعی به شمار می رود، در مراتع اجرا می شود.

وی ضمن با اهمیت دانستن مدیریت چرا در مراتع میان بند شهرستان مهدی شهر بیان کرد: حفظ و احیای مراتع این منطقه به دلیل اینکه هر ساله در دو نوبت بهار و پاییز مورد تعلیف قرار می گیرند، از اهمیت به سزایی برخوردار است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی شهر ادامه داد: آمادگی مرتع برای چرا زمانی است که گونه های علوفه ای در مرتع به بذردهی رسیده باشند و یا رشد گیاه به حدی باشد که دام روی سطح خاک اثر پای عمیقی به جای نگذارد.

واحدمطلق افزود: اگر دام قبل از آمادگی مرتع، گیاه را مورد چرا قرار دهد، به علت تغییر فعالیت های فیزیولوژیکی و کاهش قسمت های هوایی و مواد غذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مدیریت چرای دام در مراتع مهدی شهر

آغاز مدیریت چرای دام در مراتع مهدی شهر