مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 فروردین 1401 ساعت 13:272022-04-16اقتصادي

شرط جدید برای استفاده از تسهیلات تامین مالی زنجیره ای


از ابتدای خردادماه تمامی صنایع برای استفاده از تسهیلات مرتبط با تامین مالی زنجیره تولید باید دارای صروتحساب الکترونیکی از سامانه جامع تجارت باشند.

- به نقل از بانک مرکزی، علی صالح آبادی در نشست مشترک با وزیر صمت و مدیران عامل بانک ها، با اشاره به انحراف و هدر رفت منابع در روش های قدیمی اعطای تسهیلات، در خصوص روش تأمین مالی زنجیره تولید اظهار کرد: با انجام طرح تأمین مالی زنجیره تولید، امکان نظارت بر مصرف صحیح تسهیلات که یکی از تأکیدات رییس جمهوری برای نظام بانکی است فراهم می شود.

رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: هر نوع تشویقی که در راستای رونق تولید باشد و بتواند اشتغال افرینی پایدار ایجاد کند در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد و در این باره نیز از تمام ظرفیت های بانکی استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: همچنین با استفاده از این طرح با منابع کمتر امکان حمایت و تأمین سرمایه در گردش بنگاه های تولیدی بیشتری فراهم می شود و در مقایسه با روش های قدیمی فشار بسیار کمتری به منابع مالی بانک ها وارد می شود.

صالح آبادی اوراق گام را یکی از ابزارهای نوین در تأمین مالی زنجیره تولید برشمرد و افزود: با اصلاحات انجام شده در دستورالعمل اجرایی اوراق گام در پایان سال گذشته، گام مؤثری در بهبود عملکرد و استفاده از این ابزار برداشته شده است و امیدو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرط جدید برای استفاده از تسهیلات تامین مالی زنجیره ای

شرط جدید برای استفاده از تسهیلات تامین مالی زنجیره ای