مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 فروردین 1401 ساعت 15:072022-04-16سياسي

صلح امام حسن علیه السلام قیامی بود برای حفظ جریان اصیل اسلامی


دین پژوه و فعال فرهنگی با بیان اینکه با رفتار زیرکانه امام حسن (ع) دوره ای جدید از اسلام شکل گرفته است، ادامه داد: دقیقا یکی از حکمت های صلح امام حسن(ع) حفظ جریان اصیل شیعی در مقابل دستگاه عظیم تحریف در بطن جامعه اسلامی بود.

- ایسنا/قم دین پژوه و فعال فرهنگی با بیان اینکه با رفتار زیرکانه امام حسن (ع) دوره ای جدید از اسلام شکل گرفته است، ادامه داد: دقیقا یکی از حکمت های صلح امام حسن(ع) حفظ جریان اصیل شیعی در مقابل دستگاه عظیم تحریف در بطن جامعه اسلامی بود.

حسن بن علی (ع) فرزند ارشد امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و نخستین نوه پیامبر(ص) و امام دوم شیعیان در نیمه ماه رمضان و در مدینه به دنیا آمد برای آن حضرت القاب بسیاری همچون تقی، طیب، زکی، سید، سبط، امین، مجتبی و کنیه آن حضرت نیز ابومحمد نقل شده است.

آن حضرت هفت سال از دوران پیامبر(ص) را درک کردند و حدود سی سال در کنار پدر بزرگوارشان امیر المؤمنین (ع) قرار داشتند و پس از شهادت امام علی (ع) در سال 40 هجری، به مدت 10 سال امامت امت را به عهده داشتند و سرانجام در سال 50 هجری و در 48 سالگی با توطئه معاویه مسموم و به شهادت رسیدند.

مهمترین و حساسترین بخش زندگانی امام حسن مجتبی(ع)، ماجرای صلح آن حضرت با معاویه و کناره گیری اجباری ایشان از صحنه خلافت و حکومت اسلامی است که مورد بحث و گفتگوی فراوان واقع شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صلح امام حسن علیه السلام قیامی بود برای حفظ جریان اصیل اسلامی

صلح امام حسن علیه السلام قیامی بود برای حفظ جریان اصیل اسلامی