مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 فروردین 1401 ساعت 15:522022-04-16سياسي

«میراث فرهنگی و اقلیم» بررسی می شود


نخستین نشست مشترک انجمن علمی باستان شناسی ایران و معاونت میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روابط عمومی انجمن علمی باستان شناسی ایران اعلام کرد: این نشست با عنوان میراث فرهنگی و اقلیم دوشنبه 29 فروردین 1401 از ساعت 16 تا 19 به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

میراث فرهنگی و اقلیم موضوعی است که شورای بین المللی بناها و محوطه ها (ایکوموس) برای روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی در سال 2022 برگزیده است.

در این نشست، حمید نظری ـ دانشیار پژوهشکده علوم زمین و رییس کرسی یونسکو در مخاطرات زمین شناسی ساحلی ـ درباره فلات مرکزی ایران در کواترنر پایانی؛ پردازشی نوین بر داده های زمین شناسی، باستان شناسی و تاریخی سخنرانی خواهد کرد.

همچنین، بابک شیخ بیکلو اسلام ـ دکترای باستان شناسی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران ـ از پیوند انسان ـ اقلیم در ایران از نوسنگی تا دوران اسلامی خواهد گفت.

مجید لباف خانیکی ـ استادیار دانشگاه نزوی عمان و کرسی یونسکو در مطالعات سامانه های آب ـ هم درباره رابطه قنات، اقلیم و جامعه در فلات مرکزی ایران سخنرانی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«میراث فرهنگی و اقلیم» بررسی می شود

«میراث فرهنگی و اقلیم» بررسی می شود