مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 فروردین 1401 ساعت 15:522022-04-16بين الملل

اوکراین: جان باختن نزدیک به 21 هزار تن در ماریوپل


مقام های اوکراین گفته اند که در پی عقب نشینی 2 هفته پیش نیروهای روسیه از منطقه کی یف پایتخت اوکراین، اجساد بیش از 900 غیرنظامی را یافته اند که بسیاری با شلیک مستقیم گلوله جان سپرده بوده اند.

- شهردار ماریوپل اوکراین با گذشت بیش از 6 هفته از محاصره و حملات گسترده نیروهای روسیه، مدعی شده که دستکم 21 هزار تن در این شهر راهبردی که قطب صنعتی اوکراین به شمار می رفت، جان خود را از دست داده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا؛ در ماریوپل که پیش از آغاز جنگ اوکراین از 24 فوریه (پنجم اسفند ماه) با حمله همه جانبه نیروهای روسیه، 450 هزار شهروند داشت، اکنون 120 هزار تن باقی مانده اند و اجساد بسیاری از هزاران قربانی درگیری های شدید در خیابان هایش پراکنده شده اند.

کمبود تسلیحات، تدارکات و پشتیبانی توانایی نیروهای مدافع ماریول را برای ادامه مقاومت در برابر نیروهای روسیه تهدید می کند.

در پی ادعای حمله هوایی نیروهای روسیه در اوایل مارس به یک بیمارستان و زایشگاه در ماریوپل، این شهر در معرض توجه جهانی قرار گرفت و کشورهای غربی این اقدام را جنایت جنگی دانستند.

همچنین گفته می شود که در حمله هوایی به یک تالار نمایش در همین شهر که به پناهگاه شهروندان تبدیل شده بود، 300 تن جان خود را از دست داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوکراین: جان باختن نزدیک به 21 هزار تن در ماریوپل

اوکراین: جان باختن نزدیک به 21 هزار تن در ماریوپل