مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 فروردین 1401 ساعت 18:522022-04-16بين الملل

ماشین های تولید سانتریفیوژ به جای امن تری منتقل شدند


سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: ماشین های تولید قطعات سانتریفیوژ به دلیل اهمیت بالایی که دارد به مکانی امن تر جابه جا شدند و اکنون نیز در حال کار می باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از العالم، بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران درباره انتقال برخی تأسیسات هسته ای از مجموعه تسای کرج به نطنز، گفت: برای توسعه و تولید ماشین های سانتریفیوژ، تأمین و امنیت برنامه های کلی داریم از همین رو متأسفانه به دلیل عملیات تروریستی که علیه تسای کرج صورت گرفت مجبور به تشدید تدابیر امنیتی شدیم که بخش مهمی از این ماشین ها را جابه جا و باقیمانده را نیز به نطنز و اصفهان منتقل کردیم.

به عبارت دیگر ماشین های تولید قطعات سانتریفیوژ به دلیل اهمیت بالایی که دارد به مکانی امن تر جابه جا شدند و اکنون نیز در حال کار می باشد.

وی با بیان اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی در دو مرحله نیز گزارش داده است گفت: نخست در زمان انتقال این دستگاه ها و دیگری در مرحله دوربین ها و شروع به کار آن ها که با توجه به ابهاماتی که مطرح شده بود ما توضیحاتی ارائه دادیم که اقدامات صورت گرفته در چارچوب توافقات است و همین طور نظارت ها وجود دارد اما تا زمانی که توافقی صورت نگیرد اطلاعات نزد ما می ماند و احتمالا حذف می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماشین های تولید سانتریفیوژ به جای امن تری منتقل شدند

ماشین های تولید سانتریفیوژ به جای امن تری منتقل شدند