مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 فروردین 1401 ساعت 07:272022-04-17بين الملل

استرالیا: به روابط امنیتی خود با جزایر سلیمان ادامه می دهیم


وزیر امور خارجه استرالیا امروز (یکشنبه) گفت، دولت کانبرا به همکاری با جزایر سلیمان در امور امنیتی و با وجود پیشنهادهای مطرح شده از سوی چین که دولت استرالیا با آنها مخالف است، - وزیر امور خارجه استرالیا امروز (یکشنبه) گفت، دولت کانبرا به همکاری با جزایر سلیمان در امور امنیتی و با وجود پیشنهادهای مطرح شده از سوی چین که دولت استرالیا با آنها مخالف است، ادامه خواهد داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ماریس پاین، وزیر امور خارجه استرالیا در حالی این مساله را مطرح کرده که کانبرا نگران است که توافق امنیتی بین چین و جزایر سلیمان که جزییات این طرح علنی نشده، نشان دهنده حضور نظامی چین درست در 2000 کیلومتری از استرالیا باشد.

با وجود اینکه یک کارزار انتخاباتی، دولت استرالیا را در حالت موقت قرار داده، یک وزیر استرالیایی این هفته با ماناسه سوگاواره ، نخست وزیر جزایر سلیمان در هونیارا ملاقات کرد و از وی خواست که توافقنامه پیشنهادی با چین را امضا نکند.

وزیر خارجه استرالیا در پاسخ به این سوال که آیا دولت کانبرا به همکاری امنیتی با جزایر سلیمان ادامه خواهد داد یا خیر، به تلویزیون ای.

بی.

سی گفت: بله، این نظر من است و این دیدگاه شرکای ما در اقیانوس آرام نیز به شمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استرالیا: به روابط امنیتی خود با جزایر سلیمان ادامه می دهیم

استرالیا: به روابط امنیتی خود با جزایر سلیمان ادامه می دهیم