مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 فروردین 1401 ساعت 09:522022-04-17پزشكي

خواص ضد سرطانی «سرور سبزی ها»


یک کارشناس گیاه پزشکی با اشاره به این که عصاره کاسنی باعث کاهش رشد تومورهای سرطانی می شود، گفت: شهد موجود در کاسنی از کیفیتی برخوردار بوده که اجازه رشد به تومورها را نداده و از خواص آنتی اکسیدانی بالایی برخوردار است.

- مصطفی مریدی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به این که مزاج کاسنی سرد و تر است و مزه تلخی دارد، اظهار کرد: گیاهی است که از ریشه های خشک و قطعات زمینی آن برای دارو استفاده می شود.

وی با اشاره به این که کاسنی دو نوع صحرایی و کِشت شده توسط کشاورزان وجود دارد، عنوان کرد: نوع وحشی در کنار جویبار یا در میان سبزه زار و در اوایل بهار رشد کرده و در اواسط خردادماه برداشت می شود.

مریدی با اشاره به این که برگ کاسنی در بسیاری از فرهنگ ها دارای کاربردی مشابه اسفناج است، بیان کرد: ریشه کاسنی اغلب به صورت پودر استفاده و جایگزین خوبی برای قهوه محسوب می شود.

این کارشناس گیاه پزشکی ادامه داد: در این گیاه ویتامین ها و املاح معدنی مانند روی، منیزیم، منگنز، کلسیم، فولیک اسید آهن و پتاسیم، ویتامین A، B6، C، E و ویتامین K وجود دارد که همه این مواد برای بدن ضروری و مفید بوده و بهترین زمان برای نوشیدن عرق کاسنی صبح ناشتا قبل از صبحانه است.

وی با بیان این که بیشترین تأثیر کاسنی در بهبود عملکرد کبد است، تصریح کرد: این گیاه برای کبد گرم و سرد مفید ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خواص ضد سرطانی «سرور سبزی ها»

خواص ضد سرطانی «سرور سبزی ها»