مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 فروردین 1401 ساعت 10:322022-04-17اقتصادي

48 هزار تن گندم در هرمزگان برداشت می شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از آغاز برداشت گندم در مزارع استان خبر داد و گفت: 48 هزار تن گندم در استان هرمزگان برداشت می شود.

- ، عباس مویدی اظهار داشت: یکی از محصولات مهمی که در استان هرمزگان کشت می شود محصول استراتژیک گندم است که برداشت آن نیز در استان زودتر از سایر نقاط کشور آغاز می شود.

وی افزود: هم اکنون برداشت گندم از سطح اراضی و گندم زارهای شهرستان حاجی آباد در شمال استان هرمزگان آغاز شده و این شهرستان نخستین گندم برداشت شده در کشور را تولید کرده است.

مویدی تاکید کرد: در سال زراعی 1400-1401 که در حال سپری کردن آن و برداشت محصولاتش در حوزه های مختلف هستیم در سراسر استان حدود 12 هزار هکتار زمین به کشت گندم اختصاص یافته بود که این آمار در سال زراعی گذشته 11 هزار و 800 هکتار بوده و تغییر چندانی نکرده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان تصریح کرد: عوامل بسیاری بر محصول نهایی و میزان برداشت زمین های کشاورزی تاثیرگذار است و با توجه به اینکه در این سال زراعی سعی کرده ایم مبارزه مجدانه تری با آفات و بیماری های گیاهی در استان داشته باشیم و از طرف دیگر هم در فصل پاییز بارش های خوبی در سراسر استان هرمزگان شاهد بودیم این امید و پیش بینی وجود دارد که شاهد رشد برداشت محصول گندم بین 10 تا 15 درصد باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

48 هزار تن گندم در هرمزگان برداشت می شود

48 هزار تن گندم در هرمزگان برداشت می شود