مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 فروردین 1401 ساعت 11:072022-04-17پزشكي

کدام بیماران نمی توانند روزه بگیرند/ مزایای روزه داری از نگاه پزشکی


عضو انجمن اورولوژی زنان ایران با اشاره به اینکه افراد گرفتار کاهش کارکرد کلیه نباید روزه بگیرند، گفت: افرادی که در حال حاضر سنگ کلیه دارند، - نباید روزه بگیرند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مهری مهراد، درباره روزه داری بیماران اظهار داشت: بر اساس مطالعات پزشکی و علمی جهانی و بین المللی که در کشورهای مختلف از جمله آمریکا و فرانسه انجام گرفته یکی از بهترین روش های درمانی کبد چرب، فشارخون بالا و کاهش وزن انجام روزه متناوب است یعنی به این صورت که فرد 16 ساعت از روز را هیچ غذا و نوشیدنی و آب مصرف نکند و پس از 8 ساعت مواد غذایی مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تثبیت قند خون، کنترل حافظه و بهتر شدن حافظه و شستشوی کبد از فواید روزه داری است، گفت: به شرط اینکه در فاصله افطار تا سحر افراد مایعات لازم را بنوشند ایام روزه داری فرصت مناسبی برای آب شدن چربی ها و حفظ سلامت کبد و قند خون و بیماری های دیگر است.

رییس کمیته نورویورولوژی ایران در پاسخ به این پرسش که چه کسانی نباید روزه بگیرند، گفت: افرادی که کاهش کارکرد کلیه دارند، افزایش کراتین خون در آنها وجود دارد نباید روزه بگیرند همچنین افرادی که در حال حاضر دیالیز می شوند و یا کسانی که عفونت ادراری دارند به دلیل اینکه باید مایعات فراوان بنوشید و آنتی بیوتیک مصرف کنند روزه داری برا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام بیماران نمی توانند روزه بگیرند/ مزایای روزه داری از نگاه پزشکی

کدام بیماران نمی توانند روزه بگیرند/ مزایای روزه داری از نگاه پزشکی