مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 فروردین 1401 ساعت 11:572022-04-17اقتصادي

چرا بدهی خارجی ایران عملا نزدیک به صفر است


اخیرا صحبت هایی در باره نرخ بدهی خارجی ایران نقل محافل شده و بسیاری تلاش می کنند با تحلیل های نادرست ایران را کشوری بدهکار جلوه دهند، اما واقعیت چیز دیگری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، استقراض و فروش بدهی یکی از راه هایی است که کشورهای جهان در زمان کمبود بودجه به آن پناه می برند تا کسری خود را در تامین منابع مالی در مصارف عمومی جبران کنند.

بدهی عمومی یا خارجی کشورها همواره از دو جهت مورد بررسی قرار می گیرد؛ یکی ارزش ریالی یا ارزی این بدهی و دیگری نسبت آن به تولید ناخالص داخلی کشورها.

اخیرا رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی های خود نرخ بدهی کشورمان را نزدیک به صفر اعلام کرد و گفت: این مسأله یکی از موفقیت های نظام اسلامی است .

بر اساس آمار داخلی و بین المللی با کمی اختلاف البته ایران حدود 8 میلیارد دلار بدهی خارجی دارد و در ادامه گزارش نشان می دهیم که چگونه این بدهی در مقایسه با آمارهای بین المللی واقعا نزدیک به صفر است.

* بدهکارترین کشورهای جهان کدامند؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازگلوبال فایر پاور، بدهکارترین کشور جهان آمریکاست.

درواقع این کشور 30 تریلیون دلار معادل 30 هزار میلیارد دلار بدهی دارد و باید گفت این بدهی به معنای آن است که هر نوزاد آمریکایی در بدو تولد 91 هزار و 300 دلار بدهکار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا بدهی خارجی ایران عملا نزدیک به صفر است

چرا بدهی خارجی ایران عملا نزدیک به صفر است