مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 فروردین 1401 ساعت 12:422022-04-17پزشكي

هدفونی که سیگنال های مغزی را ثبت می کند


یک شرکت برآمده از دل گوگل با نام نسکت سنس (NextSense) در حال کار بر روی یک جفت هدفون بی سیم است که می تواند سیگنال های الکتریکی مغز را برای مطالعه خواب و بیماری های عصبی ثبت کند.

- یک شرکت برآمده از دل گوگل با نام "نسکت سنس"(NextSense) در حال کار بر روی یک جفت هدفون بی سیم است که می تواند سیگنال های الکتریکی مغز را برای مطالعه خواب و بیماری های عصبی ثبت کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فیوچریزم، شاید این هدفون ها ناخوشایند به نظر برسند اما می توانند مطالعه مغز را بسیار ساده تر کنند.

هدف بزرگ تر آنها ثبت نوار مغزی به صورت آسان تر و راحت تر است که معمولا محققان برای ثبت آن باید الکترودهایی را روی پوست سر مراجعه کننده قرار دهند.

به گفته ی این استارتاپ، این هدفون ها نه تنها با ایجاد روش های غیرتهاجمی برای مطالعه سیگنال های مغزی بلکه با پیش بینی احتمال بروز تشنج می توانند زندگی کسانی که از این عارضه رنج می برند را متحول کنند.

آلن لیوی (Allan Levey)، رییس مرکز سلامت مغز دانشگاه اموری که به این استارتاپ در آزمایش دستگاه ها کمک می کند به پایگاه وایرد گفته است: ما در مورد فشار خون، کلسترول و سیستم تنفسی خود اطلاع داریم و آنها را مرتب مورد بررسی قرار نمی دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدفونی که سیگنال های مغزی را ثبت می کند

هدفونی که سیگنال های مغزی را ثبت می کند