مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 فروردین 1401 ساعت 13:072022-04-17فرهنگي

انجمن های ادبی برای تأثیرگذاری بیشتر باید تقویت و حمایت شوند


چهره سال هنر انقلاب اسلامی در بخش شعر کشف و پرورش استعدادهای موثر را ضروری دانست و گفت: نهادهای فرهنگی هنری باید انجمن های ادبی را برای تأثیرگذاری بیشتر و موثر تقویت و حمایت کنند.

- عالیه مهرابی شاعر یزدی که به دلیل کسب جایزه سراسری شعر فجر، چهره سال هنر انقلاب در حوزه شعر شده است، در گفت وگو با خبرنگار فارس از یزد حضور بانوان در حوزه شعر و ادبیات بعد از انقلاب اسلامی را چشمگیر دانست و اظهار کرد: حوزه شعر آیینی و مذهبی پس از انقلاب اسلامی شاهد تعالی، رشد و بالندگی بوده و حضور چشمگیر بانوان در حوزه شعر و ادبیات بعد از انقلاب نیز قابل توجه است.

وی افزود: به لحاظ تعداد کتاب های منتشر شده در این حوزه و همچنین نگاه های عمیق به سیره اهل بیت(ع) اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است و به نظرم شعر دفاع مقدس هم خود یک ادبیات جریان ساز بوده که همچنان با قوت ادامه دارد.

بانوی شاعر یزدی با بیان این که هنر انقلاب باید زیباترین و فاخرترین هنر باشد، گفت: هنر انقلاب در برخی حوزه ها بسیار خوش درخشیده است همچون شعر و ادبیات و خوشنویسی که هنرهای اصیل ایرانی است اما در برخی از هنرها ما شاهد ضعف محتوا یا فرم هستیم.

چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان یزد در سال 1397 که تاکنون پنج مرتبه در دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور داشته و به شعرخوانی پرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجمن های ادبی برای تأثیرگذاری بیشتر باید تقویت و حمایت شوند

انجمن های ادبی برای تأثیرگذاری بیشتر باید تقویت و حمایت شوند