مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 فروردین 1401 ساعت 13:322022-04-17سياسي

انتقال آب با وحدت ملی چه می کند؟


28 فروردین را کنشگران حوزه ی آب و محیط زیست ایران «روز اقدام برای مقابله با انتقال آب» نامیده اند.

مناسبت این روز، تظاهرات چندین هزار نفری مردم در استان چهارمحال و بختیاری در روز 28 فروردین 1393 در مخالفت با طرح های انتقال آب از سرشاخه های کارون و زاینده رود است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، عباس محمدی طی یادداشتی در خبرآنلاین نوشت: در پانزده بیست سال گذشته صد ها مقاله ی علمی یا مبتنی بر تجربه و هزاران یادداشت و گزارش در نقد برنامه های سدسازی و انتقال آب نوشته شده است.

شوربختانه بی اعتنایی مدیران وزارت نیرو (و دیگر مسوولان) به آن همه مطلب، و به هشدار ها و اعتراض ها، وضعیت منابع آبی ما را به جایی رسانده که شاید پس از موردِ انتقال آب آمودریا و سیردریا در حکومت شوروی که به خشک شدن دریاچه ی آرال انجامید، ایران دومین موردِ مطالعاتیِ برجسته در جهان برای دریافت اثرات منفی دستکاری در سامانه های طبیعی رودخانه ها باشد.

اما، به جز اثرات عمیقاً منفیِ سدسازی های بی حساب و انتقال آب های بی ملاحظه بر زمین های کشاورزی و مراتع و جنگل ها و تالاب ها و مصب ها و حیات وحش، و اثر بسیار مخرب آن بر سیمای سرزمین، این فعالیت ها تأثیر شدیدی بر وحدت ملی کشور داشته که نمود های حاد آن را چند سالی است که می بینیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال آب با وحدت ملی چه می کند؟

انتقال آب با وحدت ملی چه می کند؟