مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 فروردین 1401 ساعت 22:322022-04-17اجتماعي

آلودگی آب ورودی به تالاب کانی برازان/ایستگاه پایش راه اندازی شد


رییس اداره محیط زیست مهاباد با اشاره به تایید آلودگی آب ورودی به تالاب کانی برازان گفت: ایستگاه پایش آنلاین مؤلفه های زیستی در این تالاب راه اندازی شد.

- با تأیید آلودگی آب ورودی به تالاب کانی برازان، اظهار کرد: این آلودگی که دارای منشأ فاضلاب انسانی و پساب کودهای شیمیایی استفاده شده در بخش کشاورزی است از طریق رودخانه مهاباد که جزو یکی از آلوده ترین رودخانه های استان است و نیز زهکش ها وارد این تالاب می شود.

وی از راه اندازی ایستگاه پایش آنلاین در این تالاب خبر داد و عنوان کرد: با راه اندازی ایستگاه مؤلفه زیستی پایش آنلاین در تالاب کانی برازان مؤلفه های عمق آب، میزان اکسیژن، دما، فشار و رطوبت تالاب رصد شده و ضمن کنترل و رصد آن به صورت آنلاین به دفتر تالاب های ایران ارسال می شود.

سخنور با اشاره به اینکه مؤلفه های تالاب کانی برازان از جمله اکسیژن محل در آب، تیرگی و دمای آن به صورت آنلاین رصد می شود، ادامه داد: این امر موجب افزایش نیترات و فسفات موجود در آب تالاب شده و ضمن آلوده ساختن محل زیست انواع جانوران آن، زمینه را برای رشد جلبک ها فراهم کرده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد اضافه کرد: برای مقابله با این معضل، کارشناسان محیط زیست به دو صورت کوتاه مدت و بلند مدت وارد عمل شده اند که در کوتاه مدت با جمع آوری مک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی آب ورودی به تالاب کانی برازان/ایستگاه پایش راه اندازی شد

آلودگی آب ورودی به تالاب کانی برازان/ایستگاه پایش راه اندازی شد