مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 فروردین 1401 ساعت 09:122022-04-18سياسي

ارتباط میان خوارج و تکفیری های امروز چیست؟


عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: هیچ یک از گروه های تکفیری مثل داعش که امروزه وجود دارند خودشان را متصل به خوارج نمی دانند و به گروه های تکفیری دیگری خوارج می گویند.

- ، درهفدهمین قسمت از برنامه سوره؛ فصل نهج البلاغه موضوع خوارج در نهج البلاغه با حضور مهدی فرمانیان، پژوهشگر فرق و مذاهب اسلامی و عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

پیش از آغاز گفتگوی اصلی برنامه، در بخش معرفی و بررسی شرح ها و ترجمه های نهج البلاغه، ترجمه و تفسیر نهج البلاغه محمد تقی جعفری مورد بررسی قرار گرفت.

دیانی در ابتدای این گفتگو از فرمانیان پرسید که به چه کسانی خوارج گفته می شد و امروز به چه کسانی خوارج گفته می شود؟ فرمانیان پاسخ داد: شاید اولین رگه های خوارج را با حضور امیرالمومنین در کوفه می بینیم.

وقتی جنگ جمل در حال شروع بود و جملیون از مکه به سمت بصره آمدند حضرت علی (ع) به عنوان خلیفه مسلمین از مدینه به سمت بصره آمد.

در دوراهی بصره و کوفه حضرت راه خودش را به راه بصره چرخاند اما امام حسن (ع) را به سمت کوفه رساند و گفت شما بروید و مردم را برای رویارویی با سپاه جمل به بصره بیاورید.

امام حسن رفت و دست خالی برگشت چون مردم کوفه همراهی نکردند به دلیل اینکه ابوموسی اشعری حاکم کوفه اعلام کرد که ما طرفدار هیچ یک از دو طرف نیس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط میان خوارج و تکفیری های امروز چیست؟

ارتباط میان خوارج و تکفیری های امروز چیست؟