مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 فروردین 1401 ساعت 10:222022-04-18اقتصادي

چابهار، شهری اقیانوسی که تشنه است


منطقه آزاد چابهار خودش در انجام امورات اصلی تجاری، اقتصادی و گردشگری مانده است حتی توان تامین آب و برق خودش را ندارد و سالها سربار شهر هست.

- شهر چابهار، شهرستانی در دومین استان پهناور کشور است و یکی از زیبا ترین شهرهای جنوب بلوچستان در کرانه‏ی اقیانوس هند قراردارد.

اسکله آن توانایی پهلوگیری کشتی های اقیانوس پیما را دارد و ازمناطق آزاد بازرگانی ایران به شمار می رود اما فارغ از مزیت‏های مذکورمتاسفانه مردم این نواحی با مشکل آب آشامیدنی مواجه اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- این روزها قطعی آب مکرر و گرانی قیمت آب تانکرهای سیار مردم این شهر را دچار مشکل اساسی کرده است.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان چابهار گفت: نیاز آبی شهر چابهار با 122 هزار نفر جمعیت و 230 کیلومتر خطوط آب شهری، 47 هزار مترمکعب در شبانه روز نیاز دارد این در حالی است که هم اینک 22 هزار مترمکعب آب کمبود داریم که باید تامین و در اختیار مردم قرار گیرد.

آقایی افزود: هم اینک کل ظرفیت آب شیرین کن کنارک حدود 40 هزار مترمکعب آب است که آب مصرفی کنارک، روستاهای طول مسیر، صنایع و منطق آزادچابهار را تامین می کند که به هیچ وجه کافی نیست و برای تامین آب شبانه روزی مردم شهر چابهار نیاز به ساخت آب شیرین کن جدید با ظرفیت 50 هزار مترمکعب دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چابهار، شهری اقیانوسی که تشنه است

چابهار، شهری اقیانوسی که تشنه است