مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 فروردین 1401 ساعت 10:322022-04-18فناوري

شارژ بی سیم دستگاه های الکترونیکی زیر آب با کمک امواج فراصوت


بررسی پژوهشگران کره جنوبی نشان می دهد که می توان از امواج فراصوت برای شارژ بی سیم دستگاه های الکترونیکی زیر آب استفاده کرد.

- بررسی پژوهشگران کره جنوبی نشان می دهد که می توان از امواج فراصوت برای شارژ بی سیم دستگاه های الکترونیکی زیر آب استفاده کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از وب سایت رسمی مؤسسه علم و فناوری کره جنوبی (KIST)، با افزایش سن جمعیت و با پیشرفت فناوری های پزشکی، تعداد بیمارانی که از دستگاه های الکترونیکی کاشته شده در بدن مانند ضربان ساز مصنوعی و دفیبریلاتور (defiillator) استفاده می کنند، در سراسر جهان در حال افزایش است.

در حال حاضر، باتری دستگاه های کاشته شده در بدن، با جراحی جایگزین می شوند که ممکن است عوارضی را برای سلامتی به همراه داشته باشد.

اکنون یک روش جدید شارژ با انتقال انرژی به صورت بی سیم در حال ظهور است که می توان از آن برای شارژ باتری دستگاه های زیر آب مانند حسگرهایی که برای نظارت بر شرایط کابل های زیردریایی به کار می روند نیز استفاده کرد.

مؤسسه علم و فناوری کره جنوبی اعلام کرده است که یک گروه پژوهشی به سرپرستی دکتر هیون چئول سونگ (Hyun-Cheol Song)، پژوهشگر این مؤسسه، یک فناوری انتقال انرژی بی سیم فراصوت را ابداع کرده اند که می تواند در حوزه های پژوهشی مذکور به کار رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شارژ بی سیم دستگاه های الکترونیکی زیر آب با کمک امواج فراصوت

شارژ بی سیم دستگاه های الکترونیکی زیر آب با کمک امواج فراصوت