مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 فروردین 1401 ساعت 11:222022-04-18سياسي

استاندار گیلان و حل اَبَرچالشی به نام مدیریت پسماند!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، مدیریت پسماند یکی از بزرگترین چالش ها در استان های شمالی ازجمله گیلان است؛ استانی که چندین دهه با بحرانی به نام زباله دست وپنجه نرم می کند و تاکنون نیز همیشه در مدیریت آن مغلوب شده است.

امروزه لندفیل زباله سراوان رشت، نه تنها در کشور بلکه در کل جهان زبان زد است؛ کوهی از زباله در دل بهترین نقطه زمین یعنی جنگل که شیرابه های سمی آن بین 6 تا 15 لیتر بر ثانیه نه پنهان بلکه آشکارا جریان دارد و به دریا و یا به سفره های زیرزمینی آب نفوذ می کند.

بنا بر گزارش های رسمی از متولیان مدیریت پسماند در گیلان، روزانه حداقل حدود 800 تن زباله به لندفیل زباله سراوان وارد می شود و این یعنی هرروز به جای قد کشیدن درختان در دل جنگل های سراوان، نوک قله کوه حدود 20 متری زباله قد می کشد و بعید نیست که طی سال های آتی نه چندان دور، این قله از هر نقطه شهر قابل رؤیت نیز باشد.

اینکه چه کسی چند دهه پیش، طرح انتقال زباله به جنگل های سراوان را داد بماند اما آنچه امروز برجای مانده، دغدغه و اعتراض های بی شماری از مردم و دغدغه مندان محیط زیست محلی، منطقه ای، استانی، ملی و حتی جهانی است که فریاد آن از هزاران برابر تل زباله سراوان بلندتر و رساتر است و حتی مسؤولان نیز هم صدا با مردم از بحران زباله در استان به عنوان ابرچالش یاد می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاندار گیلان و حل اَبَرچالشی به نام مدیریت پسماند!

استاندار گیلان و حل اَبَرچالشی به نام مدیریت پسماند!