مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 فروردین 1401 ساعت 11:272022-04-18بين الملل

حج سیاسی قریب الوقوع اردوغان و کاسبی با پرونده خاشقچی


رییس جمهور ترکیه در حال آماده سازی مقدمات لازم برای ادای مناسک حجی سیاسی در عربستان سعودی و بهره برداری از پرونده قتل «جمال خاشقچی» است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، چندی پیش همان طور که قابل پیش بینی بود، آنکارا برای نزدیک شدن به ریاض، دادگاه رسیدگی به قتل جمال خاشقچی  روزنامه نگار منتقد سعودی را که در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به قتل رسیده بود، تعطیل و پرونده قتل وی را مختومه اعلام کرد و پرونده را برای رسیدگی به عربستان سعودی فرستاد؛ جایی که دستور قتل اساسا از دربار آن صادر شده است.

در چنین فضایی، پس از تنش های چند ساله به دنبال قتل جمال خاشقچی، اردوغان در صدد برنامه ریزی برای انجام سفر به خاک عربستان سعودی و دیدار با مقامات این کشور به منظور رفع اختلافات موجود است.

تلاش رییس جمهور ترکیه برای نزدیک شدن به عربستان سعودی، پس از موفقیت آن در پروژه کاهش تنش ها با امارات و سپس مصر در حالی صورت می گیرد که نشانه های زیادی از عادی سازی روابط آن با رژیم صهیونیستی نیز مشاهده می شود.

که همگی به این معناست که اردوغان برای حفظ قدرت خود در صحنه سیاسی به بازیگرانی متوسل شود که قبلا به شدت با  آن ها اختلاف و خصومت داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حج سیاسی قریب الوقوع اردوغان و کاسبی با پرونده خاشقچی

حج سیاسی قریب الوقوع اردوغان و کاسبی با پرونده خاشقچی