مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 فروردین 1401 ساعت 12:222022-04-18پزشكي

جزییات ماده 53 قانون جوانی جمعیت/اصلاح روش های غربالگری و استاندارد سازی آزمایش ها


مسئول دبیرخانه قرارگاه سلامت و جوانی جمعیت وزارت بهداشت، گفت: ماده 53 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در راستای حفظ سلامت مادر و جنین است.

- ، صابر جباری اظهار داشت: در راستای حفظ سلامت مادر و جنین در ماده 53 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، نحوه استاندارد سازی چگونگی تجویز و عملکرد پزشکان و اصلاح روش های غربالگری و تشخیصی به خوبی مشخص و معین شده است.

وی افزود: در این ماده قانون، هدف اصلی حفظ سلامت مادر و جنین است به نحوی که با ارجاع غیر کارشناسانه و انجام اعمال تهاجمی جان مادر و به ویژه جنین به خطر نیافتد.

سرپرست اداره جوانی جمعیت و مسئول دبیرخانه قرارگاه سلامت و جوانی جمعیت وزارت بهداشت، گفت: با تصویب این قانون انجام آزمایش ها و تصویربرداری های تشخیصی مبتنی بر استانداردهای علمی دقیق تر شده و از ایجاد استرس زود هنگام و زیاد به مادر در دوران شیرین بارداری جلوگیری می شود.

جباری افزود: انجام درخواست آزمایش غربالگری و تشخیص ناهنجاری جنین نه به اجبار پزشکان بلکه توسط یکی از والدین و البته با تشخیص پزشک متخصص، از اعمال هزینه اضافی به بسیاری از خانواده های کم برخوردار، مستمند و مستضعف جلوگیری می کند، مضافاً اینکه حتماً تشخیص پزشک متخصص در انجام یا عدم انجام آزمایشات غربالگری از پزشک سطح یک (پزشک عمومی) عاقلانه تر و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات ماده 53 قانون جوانی جمعیت/اصلاح روش های غربالگری و استاندارد سازی آزمایش ها

جزییات ماده 53 قانون جوانی جمعیت/اصلاح روش های غربالگری و استاندارد سازی آزمایش ها