مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 فروردین 1401 ساعت 12:522022-04-18پزشكي

سالمندان در چه شرایط می توانند روزه بگیرند؟/کم آبی؛ تهدید اصلی روزه داری در سالمندی


رییس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در خصوص روزه داری در دوره سالمندی گفت: تهدید اصلی روزه داری در دوره سالمندی، - سالمندان در چه شرایط می توانند روزه بگیرند؟/کم آبی؛ تهدید اصلی روزه داری در سالمندی رییس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در خصوص روزه داری در دوره سالمندی گفت: تهدید اصلی روزه داری در دوره سالمندی، کم آبی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر احمد دلبری با تاکید بر روزه داری سالمندان با نظر پزشک معالج، گفت: روزه داری بدون نظر پزشک، ممکن است سالمندان را با مخاطراتی همچون کم آبی بدن روبه رو کند و شرایط روزه داری را سخت کرده و یا باعث مشکلات جسمی همچون یبوست شود.

وی توضیح داد: در صورت موافقت پزشک با روزه داری فرد سالمند، باید آب مورد نیاز بدن، در طول مدت افطار تا سحر تامین شود، چون در دوره سالمندی به رغم کم آبی بدن، تشنگی کم تر احساس می شود، لذا نیاز است که روزانه 8 تا 10 لیوان مایعات مصرف شود و سالمندان روزه دار حتما این حجم از مایعات را در مدت زمان افطار تا سحر میل کنند.

رییس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی همچنین توصیه کرد: بهتر است که سالمندان افطار را با یک لیوان آب ولرم یا شیر ولرم همراه با عسل و خرما آغاز کنند و فاصله بین افطار تا شام حدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالمندان در چه شرایط می توانند روزه بگیرند؟/کم آبی؛ تهدید اصلی روزه داری در سالمندی

سالمندان در چه شرایط می توانند روزه بگیرند؟/کم آبی؛ تهدید اصلی روزه داری در سالمندی