مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 فروردین 1401 ساعت 13:172022-04-18سياسي

رحمان: برای حل مسائل مرزی با قرقیزستان هیچ راهی جز مذاکره نیست


رییس جمهور تاجیکستان بار دیگر بر عدم وجود راه حل دیگری برای مسائل مرزی این کشور با قرقیزستان به جز مذاکره با در نظر گرفتن منافع ملی هر دو طرف، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان در چارچوب بازدید 4 روزه خود از استان سغد تاجیکستان با روسای و فعالان شهر اسفره  هم مرز با قرقیزستان ملاقات کرد.

رییس جمهور تاجیکستان با بیان این که شهر اسفره با قرقیزستان مرز طولانی و سهم مهمی در تقویت روابط دوستانه و حسن همجواری بین مردم دو کشور دارد، از ساکنان آن خواست با همسایه های خود  در فضای حسن تفاهم و همجواری زندگی و کار کنند، با آنها همکاری و روابط دوستانه برقرار کنند، بردبار باشند و تسلیم احساسات نشوند، زیرا طبق حکمت مردم خردمند تاجیک همسایه را انتخاب نمی کنند.

رحمان گفت که تاجیکستان حامی قاطع مذاکرات برای یافتن راه حلی متقابل سودمند مشکلات موجود با در نظر گرفتن منافع ملی هر دو طرف است و مجددا تاکید کرد که مسائل مرزی بین کشورها تنها از طریق مذاکره قابل حل است و راه دیگری وجود ندارد.

رییس جمهور همچنین خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که ما تاجیک ها به عنوان یکی از قدیمی ترین ملت های جهان در طول تاریخ طولانی خود، همه مشکلات و مسائل را به طور منطقی و با خویشتن داری و صبر حل کردیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رحمان: برای حل مسائل مرزی با قرقیزستان هیچ راهی جز مذاکره نیست

رحمان: برای حل مسائل مرزی با قرقیزستان هیچ راهی جز مذاکره نیست