موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - نقل و انتقالات پرسپوليس - قهرماني پرسپوليس - سازمان برنامه و بودجه - انتقالات پرسپوليس - افزايش حقوق بازنشستگان - دوره استعماري - پيشگيري از خيانت - روز ملي روستا - گلستان شهداي اصفهان - لوازم جانبي تلفن همراه - كارت منزلت سالمندان - نمايش مذهبي - تنگ فارياب - جاده امامزاده داوود - سرمربي ملوان - معاون عمليات آتش نشاني مشهد - كار دانشجويي - پيمان شانگهاي

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 فروردین 1401 ساعت 13:572022-04-18بين الملل

چگونه آمریکا اقتصاد متحدانش را به خطر می اندازد؟/ به نام ناتو به کام کاخ سفید


جدای از تهدید جنگ واقعی ناشی از جنگ طلبی ایالات متحده، هزینه تسلیم شدن متحدان امریکا به تقاضاهای تجاری و سرمایه گذاری ایالات متحده به حدی بالا می رود که از نظر سیاسی غیرقابل تحمل است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، پرده آهنین دهه های 1940 و 1950 ظاهراً برای منزوی ساختن روسیه از اروپای غربی و برای جلوگیری از ایدئولوژی کمونیسم و نفوذ نظامی طراحی شده بود.

اما هدف رژیم تحریم های امروزی ایالات متحده، جلوگیری از تجارت و سرمایه گذاری بیشتر با روسیه و چین توسط ناتو و دیگر متحدان غربی امریکا است.

متحدان باید از مزایای واردات گاز روسیه و محصولات چینی، چشم پوشی کنند و در مقابل LNG امریکا را با قیمت بسیار بالاتر و سایر صادرات را که قیمت بیشتری دارند {از جمله سلاح} از ایالات متحده بخرند.

تحریم هایی که دیپلمات های امریکایی اصرار دارند متحدانشان علیه تجارت با روسیه و چین اعمال کنند، ظاهراً با هدف جلوگیری از افزایش{قدرت}نظامی است.

اما چنین افزایشی واقعاً نمی تواند نگرانی اصلی روسیه و چین باشد.

آنها با ارائه منافع اقتصادی متقابل به غرب، چیزهای بیشتری به دست می آورند.

بنابراین سؤال اساسی این است که آیا اروپا مزیت خود را در جایگزینی صادرات ایالات متحده با منابع روسیه و چین و پیوندهای اقتصادی متقابل مرتبط با آن خواهد یافت؟ آنچه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه آمریکا اقتصاد متحدانش را به خطر می اندازد؟/ به نام ناتو به کام کاخ سفید

چگونه آمریکا اقتصاد متحدانش را به خطر می اندازد؟/ به نام ناتو به کام کاخ سفید