مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 فروردین 1401 ساعت 15:022022-04-18بين الملل

بولتون: آمریکا باید در تایوان نیرو مستقر کند


مشاور امنیت ملی جنگ طلب پیشین آمریکا خواستار تغییر شرایط با چین به قبل از سال 1979 و استقرار نظامیان آمریکایی در تایوان شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، جان بولتون مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا روز شنبه در یک رویداد سیاسی در خصوص تایوان گفت تایپه باید همکاری نظامی خود با ایالات متحده را افزایش دهد و مانند قبل از تغییر رسمیت دیپلماتیک در سال 1979، میزبانی از نیروهای آمریکایی را در خاک خود آغاز کند.

این مقام جمهوری خواه جنگ طلب سابق گفت که هم ایالات متحده و هم تایوان باید هزینه های نظامی خود را برای دفاع از تایوان افزایش دهند و افزود که استقرار رسمی نیروهای آمریکایی می تواند بخشی از راه حل تهدید چین باشد.

ایالات متحده بین سال های 1950 تا 1979 در تایوان حضور نظامی داشت و در این مدت 19 هزار نیرو در این جزیره مستقر شدند.

این امر با نزدیک شدن واشنگتن به پکن در دوران ریچارد نیکسون تغییر کرد که با به رسمیت شناختن سیاست چین واحد از سوی آمریکا در سال 1979 در دوره جیمی کارتر، به اوج خود رسید.

با این حال، ایالات متحده روابط غیررسمی دیپلماتیک، تجاری و نظامی را با تایپه حفظ کرده، از جمله با نگه داشتن برخی از پرسنل نظامی به عنوان مربی و مشاور و همچنین نگهبان در موسسه آمریکایی در تایوان که سفارت بالفعل ایالات متحده در آنجاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بولتون: آمریکا باید در تایوان نیرو مستقر کند

بولتون: آمریکا باید در تایوان نیرو مستقر کند