مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 فروردین 1401 ساعت 15:522022-04-18فرهنگي

خوشنویسی با کتابت قرآن اعتلا می یابد/ نمایش قرآن هزارساله + فیلم


یدالله کابلی، چهره ماندگار خوشنویسی در آیین گشایش نمایشگاه «هزار سال کتابت قرآن کریم» گفت: هنر خوشنویسی وقتی به خدمت کتابت قرآن در می آید، اعتلا پیدا می کند.

-   محمدجلیل رسولی، استاد خوشنویس ضمن ابراز خرسندی از برپایی نمایشگاه هزار سال کتابت قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک مرضان، اظهار کرد: خوشنویسی هنری مقدس، در خدمت حق و حقیقت و ماندگار است که در خدمت قرآن کریم قرار می گیرد.

وی ادامه داد: ایران در عرصه هنر خوشنویسی، کشوری پیشتاز است و امیدوارم برای هنرمندان گمنام این رشته نیز مسیری هموار در جهت رشد و شکوفایی ایجاد شود.

* هنر خوشنویسی وقتی به خدمت کتابت قرآن در می آید، اعتلا پیدا می کند یدالله کابلی، پیشکسوت هنر شکسته نستعلیق نیز با اشاره به اینکه مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد گوشه ای از تمدن گسترده ایران را به نمایش گذاشته است، عنوان کرد: این اوراق با شکوه به نمایشگاه زیبایی بخشیده است و این مجموعه آثار نفیس، کوششی حاصل عشق و ایمان و سال ها رنج و ریاضت تاریخ خوشنویسی پیشکسوتان  است و بی تردید وقتی این هنر به خدمت کتاب قرآن در می آید اعتلا پیدا می کند.

وی افزود: نمایشگاه هزار سال کتابت قرآن کریم از برکات هنر محسوب می شود و جوانان ایرانی عالی ترین رتبه ها را در این رشته دارند و این موضوع موجب شده هنر ملی این سرزمین مورد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوشنویسی با کتابت قرآن اعتلا می یابد/ نمایش قرآن هزارساله + فیلم

خوشنویسی با کتابت قرآن اعتلا می یابد/ نمایش قرآن هزارساله + فیلم