مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 فروردین 1401 ساعت 16:222022-04-18پزشكي

چالش جدی افزایش واقعی تعرفه ها برای بیمارانی که بیمه ندارند


موضوع هزینه خدمات تشخیصی و درمانی را نمی توان یک طرفه دید و علاوه بر سمت مردم، باید به سمت جامعه پزشکی نیز نگاه کرد و افزایش تورم و سایر هزینه ها را در نظر گرفت و بعد به این فکر کرد که اگر تعرفه ها افزایش پیدا می کند، حتما هزینه های دیگری نیز افزایش پیدا کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسلامت نیوز، روز گذشته در حالی مصوبه دوازدهمین جلسه شورای عالی نظام پزشکی منتشر شد که جدولی با عنوان بهای تمام شده خدمات تشخیصی و درمانی سال 1401 نیز به آن ضمیمه شده بود.

بر اساس این جدول که با کلید واژه بهای تمام شده از طرف سازمان نظام پزشکی معرفی می شود، ویزیت پزشک عمومی باید 184 هزار و 634 تومان، ویزیت پزشک متخصص باید 245 هزار و 493 تومان و ویزیت پزشک فوق تخصص باید 294 هزار و 592 تومان تعیین شود.

در توضیح مصوبه شورای عالی نظام پزشکی اعلام شده که قیمت تمام شده خدمات تشخیصی، درمانی و دارویی احصا شده در کمیسیون تخصصی مشورتی تعرفه و بیمه شورای عالی و معاونت فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با تاکید بر استمرار خدمات نظام سلامت اعلام شده تا دولت در تصویب تعرفه های خدمات تشخیصی، درمانی و دارویی سال 1401 آن را مد نظر قرار دهید و همچنین دولت پس از تصویب تعرفه، از اختیاراتی که قانون گذار در ماده واحده بودجه 1401 جهت جبران تفاوت نرخ ارز، جبران یارانه های عام، تامین هزینه بیمه همگان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش جدی افزایش واقعی تعرفه ها برای بیمارانی که بیمه ندارند

چالش جدی افزایش واقعی تعرفه ها برای بیمارانی که بیمه ندارند