مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 فروردین 1401 ساعت 17:022022-04-18سياسي

شاکرین: اخلاق، تنها دلیل ما برای رجوع به دین نیست


ساحت اخلاق و نیاز اخلاقی تنها دلیل برای رجوع ما به دین نیست، چون برای ما آدمیان همواره سؤالات جدی وجود دارد که به تعبیر مولانا از جنس «از کجا آمده ام، - خبرگزاری فارس ـ گروه اندیشه: آیا انسان به تنهایی فهم امر اخلاقی را دارد؟ انسان قدرت تشخیص اخلاقی بودن فعلی را داراست؟ آن چه در ادامه می خوانید گفت وگویی است با حجت الاسلام حمیدرضا شاکرین، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در پاسخ به این دو سوال که به اخلاق دینی پرداخته است.

حجت الاسلام حمیدرضا شاکرین در ابتدا گفت: سوالی که در وهله اول باید بدان توجه کرد این است که دین چه ثمره ای برای انسان دارد و علت نیاز آدمی به دین از کجا نشأت می گیرد.

در این که دین بزرگ ترین دستمایه های اخلاقی را داراست و انسان نیز در این وجه محتاج آموزه ها و دستورات اخلاقی است، تردیدی وجود ندارد؛ اما ساحت اخلاق و نیاز اخلاقی تنها دلیل برای رجوع ما به دین نیست، چون برای ما آدمیان همواره سؤالات جدی وجود دارد که به تعبیر مولانا از جنس از کجا آمده ام، آمدنم بهر چه بود؟ به کجا می روم آخر ننمایی وطنم است.

پرسش انسان از اینکه هدف از آمد و شد ما در این دنیا برای چه بوده و راه سعادت و کمال ما رو به کدام جهت دارد همیشه برای انسان وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاکرین: اخلاق، تنها دلیل ما برای رجوع به دین نیست

شاکرین: اخلاق، تنها دلیل ما برای رجوع به دین نیست