مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 فروردین 1401 ساعت 19:522022-04-18اجتماعي

ساماندهی بناهای تاریخی کردستان زمینه ساز توسعه گردشگری است


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، گفت: حفظ و ساماندهی بناهای تاریخی استان زمینه ساز توسعه صنعت گردشگری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، یعقوب گویلیان عصر امروز در نشست با مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان که به منظور پاسداشت روز جهانی محوطه ها و بناهای تاریخی در استان برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان به لحاظ بهره مندی از آثار، ابنیه و محوطه های متنوع تاریخی از ظرفیت قابل توجهی برخوردار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان افزود: همراهی و هم افزایی متولیان مربوطه به ویژه اداره کل اوقاف با این اداره کل برای حفظ و نگهداری از بناهای تاریخی، سبب رشد و توسعه این حوزه در استان می شود.

وی اضافه کرد: توسعه گردشگری و احیای آثار تاریخی، ضمن تسریع در نیل به توسعه پایدار گردشگری باعث ایجاد اشتغال و تولید درآمد پایدار برای شهروندان خواهد بود.

گویلیان با اشاره به تاکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر گسترش گردشگری مذهبی در کشور، یادآور شد: استان کردستان دارای اماکن مذهبی فراوانی است که می تواند زمینه جذب گردشگران و زائران زیادی را در طول سال فراهم کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، تبدیل مسجد-مدرسه دارالاحسان به موزه مسجد را جزو یکی از مهم ترین اقدامات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساماندهی بناهای تاریخی کردستان زمینه ساز توسعه گردشگری است

ساماندهی بناهای تاریخی کردستان زمینه ساز توسعه گردشگری است