مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 فروردین 1401 ساعت 00:022022-04-18سياسي

ملک زاده: ولایت مطلقه، قیاس فقیه با امام معصوم نیست


ولایت مطلقه فقیه به معنای مقایسه فقیه با امام معصوم نیست؛ بحث بر سر این است که اگر خواهان ادامه نظام اجتماعی اسلام، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، چیستی ولایت مطلقه فقیه از ابتدای انقلاب سؤالاتی را مطرح کرده است که بعضاً جریان ها مثل تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی با باطل دانستن آن سعی در زیر سؤال بردن نظام سیاسی ایران دارند.

در این راستا با حجت الاسلام محمد ملک زاده، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به گفت وگو نشستیم که بخش هایی از آن را در ادامه خواهید خواند.

  حجت الاسلام ملک زاده در ابتدا گفت: در خصوص ولایت مطلقه فقیه باید گفت که لفظ اطلاق چیز جدید و مسأله تازه ای نیست.

این عبارت اضافه ای بر ولایت فقیه نیست؛ بلکه همان ولایت فقیهی که ما در فقه به آن می پردازیم، همان ولایت مطلقه است؛ به عبارتی ولایت فقیه بدون اطلاق معنا ندارد.

  وی افزود: در مورد ولایت مطلقه مدنظر امام خمینی، علی رغم اینکه ما مستندات روایی و قرآنی را در دست داریم، ایشان می فرمایند که تصور ولایت فقیه موجب تصدیق آن می شود که نشان از آن دارد که این نوع ولایت برای فقیه فارغ از جنبه دینی یک بعد عقلانی دارد.

در این منطق، اصلا نیازی به مستندات روایی و قرآنی نیست؛ بلکه هر انسان عاقلی با تفکر به این موضوع ضرورت و بداهت آن را در رابطه با نظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ملک زاده: ولایت مطلقه، قیاس فقیه با امام معصوم نیست

ملک زاده: ولایت مطلقه، قیاس فقیه با امام معصوم نیست