مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 فروردین 1401 ساعت 04:572022-04-19اجتماعي

آلودگی ناشی از پخت و پز تا مدتی در هوا باقی می ماند


ذرات معلق در هوا مانند آنهایی که در پخت و پز آزاد می شوند ممکن است تا چندین روز در اتمسفر باقی بمانند چراکه از طریق نانوساختارهایی توسط اسیدهای چرب در هنگام انتشار در هوا ایجاد می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از ساینس دیلی، با شناسایی فرآیندهایی که نحوه تغییر شکل این ذرات معلق در هوا را در جو کنترل می کنند، دانشمندان قادر خواهند بود تأثیر آنها را بر محیط و اقلیم بهتر درک و پیش بینی کنند.

کارشناسان دانشگاه بیرمنگام انگلیس از ابزارهایی برای بررسی رفتار لایه های نازک اسید اولییک، یک اسید چرب غیراشباع که معمولاً در زمان پخت و پز آزاد می شود، استفاده کردند.

سپس، با استفاده از یک مدل نظری همراه با داده های تجربی، تیم قادر به پیش بینی مدت زمانی بود که آئروسل های تولید شده از پخت و پز ممکن است در محیط باقی بمانند.

این نوع از ذرات معلق در هوا مدت هاست که با کیفیت پایین هوا در مناطق شهری مرتبط هستند، اما اندازه گیری تأثیر آن ها بر تغییرات آب و هوایی توسط انسان دشوار است که به دلیل طیف متنوعی از مولکول های موجود در ذرات معلق در هوا و برهمکنش های متفاوت آن ها با محیط است.

دکتر کریستین پفرنگ ، نویسنده اصلی از دانشگاه بیرمنگام، گفت: آئروسل های پخت و پز تا 10 درصد از انتشار ذرات معلق (PM) را تشکیل می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی ناشی از پخت و پز تا مدتی در هوا باقی می ماند

آلودگی ناشی از پخت و پز تا مدتی در هوا باقی می ماند