موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - همسان سازي حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - همسان سازي حقوق - تعطيلي شنبه - كميسيون اجتماعي - كميسيون اجتماعي مجلس - مجلس شوراي اسلامي - بازنشستگان كشوري - شهاب باران - خط دفاعي تيم ملي - هفته درختكاري - انصراف مديرعامل داماش - دفاع از سرحدات - وسايل گرمايشي منازل - رنگين كمان آتش - پليس اطفال و نوجوانان - ليگ كرواسي - خالد بن سلمان بن عبدالعزيز - انگشت نگاري - عوارض الكترونيكي - جلسه كميته انضباطي

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 فروردین 1401 ساعت 08:172022-04-19سياسي

طرح شفافیت را طوری نوشتند که شورای نگهبان رد کند


با توجه به اینکه نمایندگان مجلس یازدهم تمایلی به تصویب طرح شفافیت آراء نمایندگان نداشتند، طرحی را مطرح کردند که دولت، - ولی داداشی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به طرح شفافیت قوای سه گانه، گفت: مردم انتظار دارند طرح شفافیت آرا تصویب شود، در مجلس قبلی هم طرح شفافیت نظام تقنینی به جای شفافیت آرا مطرح شده بود که نتیجه مشخصی در پی نداشت.

وی افزود: در آن زمان هم طرح شفافیت نظام تقنینی با رویکرد سیاسی به صحن مجلس آورده شد، مجلس فعلی هم با رویکردی مشابه اهداف مجلس دهم را پیگیری می کند.

در مجلس قبلی  هم اصلاح طلبان چنین طرحی را مطرح کردند که شفافیت آرا شامل شورای نگهبان، مجمع تشخیص و هیات دولت شود در مجلس فعلی هم به جای اینکه طرح شفافیت آرای نمایندگان به تصویب برسد با ورود مسائل حاشیه ای فرافکنی صورت گرفت.

نماینده سابق مجلس گفت: در ابتدا باید شفافیت آرا برای نمایندگان مجلس تصویب شود تا آن را به عنوان مبنایی برای سایر قوا در نظر گرفت.

با توجه به اینکه نمایندگان مجلس یازدهم تمایلی به این کار نداشتند و افکار عمومی هم مجلس را تحت تاثیر قرار داده بود صحبت از طرحی شد که دولت، قوه قضاییه و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح شفافیت را طوری نوشتند که شورای نگهبان رد کند

طرح شفافیت را طوری نوشتند که شورای نگهبان رد کند