مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 فروردین 1401 ساعت 11:072022-04-19اقتصادي

تولید بیش از 10 هزار تن ماهی خوراکی در کردستان


مدیر شیلات سازمان جهادکشاورزی استان کردستان گفت: بیش از 10 هزار و 700 تن انواع ماهی خوراکی در سال گذشته در استان تولید شده است.

- حمید حسین پور مدیر شیلات سازمان جهادکشاورزی استان کردستان در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: کردستان از جمله استان های کشور است که دارای بارش و آب مناسبی است.

وی خاطرنشان کرد: تنوع منابع آبی از جمله رودخانه های دائمی، چشمه ها، دریاچه های پشت سدها، قنوات، چاههای کشاورزی ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه بیش از پیش شیلات و آبزی پروری در استان است.

 مدیر شیلات سازمان جهادکشاورزی استان کردستان  خاطرنشان کرد: در میان منابع آبی ذکر شده  یکی از ظرفیتهای بالقوه پرورش آبزیان که با کمترین هزینه به نحو احسن می توان از آنها استفاده نمود و بهره وری آب را در کشاورزی بالا برد استفاده از استخرهای ذخیره آب کشاورزی است.

حسین پور افزود: بر اساس آمار موجود در10 شهرستان استان حدود 2 هزار و 770 باب استخر ذخیره آب کشاورزی در استان وجود دارد که با بهره برداری از آنها می توان به تولید و مصرف آبزیان در روستاها و در مجموع کل استان کمک کرد و با کمترین هزینه ثابت میزان درآمد کشاورزان را  افزایش داد.

وی اظهار کرد: در صورت استفاده صرفا 10 درصد از منابع آبی خرد شامل چشمه ها، چاهای کشاورزی و قنوات  و استخرهای ذخیره آب کشاورز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید بیش از 10 هزار تن ماهی خوراکی در کردستان

تولید بیش از 10 هزار تن ماهی خوراکی در کردستان