مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 فروردین 1401 ساعت 11:372022-04-19فرهنگي

چهارمین دوره جایزه کتاب سال غزل برگزار می شود


حامد ابراهیم پور دبیر جایزه کتاب سال غزل از برگزاری چهارمین دوره این جایزه در روزهای آینده خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبرگزاری چهارمین دوره آن به تعویق افتاد، اما قرار است به زودی فراخوان دریافت آثار برای این دوره منتشر شود.

وی افزود: اعضای شورای سیاست گذاری این جایزه شامل هادی خورشاهیان، پوریا سوری، محمدرضا شالبافان و حامد ابراهیم پور به این نتیجه رسیدند که در این دوره کتاب های منتشر شده در سال های 1398، 1399 و 1400 پذیرفته شده و در چرخه داوری های قرار بگیرند.

ابراهیم پور ادامه داد: عنوان جایزه کتاب سال غزل است، اما تمامی قالب های شعر کلاسیک - بجز کتاب کاملی از دوبیتی و رباعی - را هم دربر می گیرد، به شرطی که چهل درصد آثار کتاب ارسالی را غزل تشکیل داده باشد.

داوران را نیز غزلسرایان برتر کشور تشکیل می دهند و تلاش می کنیم تا داوران این دوره نیز با داوران دوره های قبل تفاوت داشته باشد، چرا که بهرحال قالب کهن غزل پتاسیل بسیاری در کشور دارد.

دبیر جایزه کتاب سال غزل همچنین با اشاره به این نکته که در تمامی دوره های برگزاری این جایزه چندصدایی حاکم بوده است، گفت: داوران در تمامی این دوره ها از سلیقه های مختلف شعری بوده اند.

یعنی از تمامی جریان های رایج در غزلسرایی میان داوران این جایزه نماینده ای حضور داشته تا همه غزلسرایان و علاقه مندان به غزل ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهارمین دوره جایزه کتاب سال غزل برگزار می شود

چهارمین دوره جایزه کتاب سال غزل برگزار می شود