مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 فروردین 1401 ساعت 11:472022-04-19اقتصادي

عملیات مبارزه با سن غلات در نهاوند/ اجرای طرح در 14 هزار و 700 هکتار


سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی نهاوند از اجرای عملیات مبارزه با سن مادر غلات در مزارع جو و گندم نهاوند خبر داد و گفت: تاکنون این عملیات در سطح 14 هزار و 700 هکتار از مزارع گندم و جو انجام شده است.

- علی مروت امیری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: با توجه به اهمیت سن غلات به عنوان آفت کلیدی و مهم مزارع گندم و جو، همزمان با شروع ریزش سن مادری در سال جاری، پایش و رصد مزارع در اولویت دستور کار کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی قرار گرفت.

وی افزود: عمده فعالیت این مدیریت در مناطق سن خیز شهرستان تعیین نرم مبارزه آفت با استفاده از کادر و بر اساس دستورالعمل ارسالی از سازمان حفظ نباتات کشور، توصیه به استفاده از سموم موثر در زمان مناسب، نظارت بر عملیات سمپاشی و انجام بازدید های مستمر از مزارع بوده است سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی نهاوند گفت: در سال جاری تاکنون در سطحی معادل 14 هزار و 700 هکتار از مزارع، کار مبارزه با سن غلات در مناطق مختلف شهرستان انجام شده که از این میزان 7 هزار و 780 هکتار مربوط به مزارع گندم دیم و آبی و 7 هزار و هشت هکتار نیز مربوط به مزارع جو بوده است.

وی گفت: در شهرستان نهاوند مجموعا 35 هزار هکتار از اراضی موجود به کشت گندم و جو اختصاص دارد که در صورت مشاهده سن غلات، عملیات سن زدایی انجام خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات مبارزه با سن غلات در نهاوند/ اجرای طرح در 14 هزار و 700 هکتار

عملیات مبارزه با سن غلات در نهاوند/ اجرای طرح در 14 هزار و 700 هکتار