مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 فروردین 1401 ساعت 16:422022-04-19پزشكي

مرگ 16 نفر به دلیل هاری


رییس گروه مدیریت بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت از مرگ 16 نفر در سال گذشته به دلیل هاری خبر داد و گفت: 250 هزار مورد حیوان گزیدگی در کشور ثبت شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایلنا، بهزاد امیری رییس گروه مدیریت بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت درباره بیماری هاری گفت: هاری یک بیماری عفونی حاد و کشنده ویروسی دستگاه اعصاب مرکزی است.

این بیماری مخصوص گوشتخواران اهلی و وحشی بوده است که انسان و سایر حیوانات خونگرم پستان دار، به طور تصادفی و اغلب از طریق حیوان گزیدگی به آن مبتلا می شوند.

در صورت بروز علائم بیماری در انسان متاسفانه همیشه 100 درصد کشنده است، ولی خوشبختانه علی رغم کشندگی بالای این بیماری، در صورت انجام تمام مراحل پیشگیری و درمان بیماری از جمله شستشوی صحیح محل گزش با آب و صابون، ضد عفونی کردن زخم، تزریق سرم ضدهاری و واکسیناسیون به موقع و کامل می توان از ابتلا به هاری پیشگیری کرد.

ثبت 250 هزار مورد حیوان گزیدگی در کشور وی ادامه داد: حیوان گزیدگی در تمام فصول سال ممکن است اتفاق بیفتد، اما در فصول گرم سال به دلیل اینکه مردم بیشتر در مواجهه با حیوانات قرار می گیرند و تماس با حیوانات بیشتر می شود، حیوان گزیدگی نیز بیشتر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ 16 نفر به دلیل هاری

مرگ 16 نفر به دلیل هاری