مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 فروردین 1401 ساعت 18:422022-04-19بين الملل

چگونه آمریکا با افزایش حضور در دریای سرخ، به دنبال شکست آتش بس در یمن است؟


آمریکاییها به بهانه مبارزه با دزدی دریایی و قاچاق سلاح، حضور خود را در دریای سرخ و تنگه باب المندب افزایش داده اند؛ اقدامی که کارشناسان تأکید دارد آمریکا از این طریق، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، آمریکا اخیرا به ادعای مقابله با دزدی دریایی و قاچاق سلاح در دریای سرخ یک گروه دریایی چند ملیتی را به وجود آورده است که عملا برای توقیف کشتیهای یمنی و اعمال فشار به مردم یمن است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز در همان روز مدعی شد که این کشور تمام تلاش خود را برای حصول آتش بس در یمن به کار گرفته است.

پایگاه خبری الخبر الیمنی به قلم رضوان العمری از تحلیلگران یمن، یادداشتی منتشر کرد و نوشت، این اولین تناقض در سیاست آمریکا نیست، بلکه این کشور برای رسیدن به مقاصد خود، چنین اقدامات متناقضی را انجام می دهد.

بلینکن آتش بس در یمن را شکننده توصیف کرد؛ زیرا این آتش بس، صرفا برای ساماندهی مزدوران آمریکایی در یمن است؛ چرا که نتوانسته اند موفقیت چشمگیری در برابر نیروهای یمنی به دست آورند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاین پایگاه خبری، آتش بس در یمن صرفا یکی دیگر از تلاشهای آمریکا برای نجات متحدانش یا دستکم جلب رضایت آنان است؛ زیرا آغاز جنگ یمن از واشنگتن اعلام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه آمریکا با افزایش حضور در دریای سرخ، به دنبال شکست آتش بس در یمن است؟

چگونه آمریکا با افزایش حضور در دریای سرخ، به دنبال شکست آتش بس در یمن است؟