مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 فروردین 1401 ساعت 07:022022-04-20سياسي

مجلس؛ به جای «شفافیت تاخیری» به فکر «شفافیت تعجیلی» باشد!


ماجرا از جایی شروع شد که منتقدان مجلس گذشته یکی از محورهای انتقاد خود نسبت به نمایندگان آن دوره عدم شفافیت آرا می دانستند.

همین امر یعنی شفافیت آرا تبدیل به یکی از مهمترین شعارهای نمایندگان مجلس فعلی شد و در ایام رقابتهای انتخاباتی و بعد از آن بر اجرای .

- تابناک : ماجرا از جایی شروع شد که منتقدان مجلس گذشته یکی از محورهای انتقاد خود نسبت به نمایندگان آن دوره عدم شفافیت آرا می دانستند.

همین امر یعنی شفافیت آرا تبدیل به یکی از مهمترین شعارهای نمایندگان مجلس فعلی شد و در ایام رقابتهای انتخاباتی و بعد از آن بر اجرای این طرح تاکید داشتند ولی تا به حال به غیر از تاکید داشتن و بیان اما و اگر اتفاق خاصی رخ نداده است درصورتی که میشد همین امر بدون طرح از سوی خود نمایندگان اجرا شود.

نمایندگان در ابتدا طرحی با عنوان شفافیت آرای نمایندگان تهیه کردند که به سرانجام نرسید سپس در اقدامی غیر منتظره طرح شفافیت قوای سه گانه مطرح شد که همین طرح مورد تصویب اکثریت نمایندگان قرار گرفت.

اما به گفته برخی از نمایندگان مجلس و بر اساس تطبیق این دو طرح ، طرح اخیر کلی تر بوده و با منظور اولیه و شعارهای نخستین مقداری فاصله دارد.

البته در مجلس دهم هم تلاشهایی برای شفافیت آرا رخ داد که آن هم موفق نبود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس؛ به جای «شفافیت تاخیری» به فکر «شفافیت تعجیلی» باشد!

مجلس؛ به جای «شفافیت تاخیری» به فکر «شفافیت تعجیلی» باشد!