مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 فروردین 1401 ساعت 07:272022-04-20پزشكي

افراد سالمند در چه شرایطی روزه بگیرند/ هشدار به سالمندان دیابتی


رییس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، در ارتباط با شرایط روزه داری افراد سالمند توضیحاتی ارائه داد.

- ، احمد دلبری به موضوع روزه داری در دوره سالمندی، به عنوان یکی از مسائل مهم این روزها پرداخت و گفت: تهدید اصلی روزه داری در دوره سالمندی، کم آبی است.

وی بر روزه داری سالمندان با نظر پزشک معالج تاکید کرد و افزود: روزه داری بدون نظر پزشک، ممکن است سالمندان عزیز را با مخاطراتی همچون کم آبی بدن روبه رو کند و شرایط روزه داری را سخت کرده و یا باعث مشکلات جسمی همچون یبوست بشود.

دلبری ادامه داد: در صورت موافقت پزشک با روزه داری فرد سالمند، باید آب مورد نیاز بدن، در طول مدت افطار تا سحر تأمین شود، چون در دوره سالمندی برغم کم آبی بدن، تشنگی کمتر احساس می شود، لذا نیاز است که روزانه 8 تا 10 لیوان مایعات مصرف بشود و سالمندان روزه دار حتماً این حجم از مایعات را در مدت زمان افطار تا سحر میل کنند.

وی افزود: بهتر است سالمندان افطار را با یک لیوان آب ولرم یا شیر ولرم همراه با عسل و خرما آغاز کنند، و فاصله بین افطار تا شام حداقل دو ساعت باشد و سعی شود که با غذای سبک مانند سوپ، افطار کنند، ضمن آنکه دقت داشته باشند تا به هنگام سحر، غذاهای سنگین و چرب مصرف نکنند و از نوشیدن حجم زیادی از مایعات، قبل از خوردن سحری بپرهیزند،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افراد سالمند در چه شرایطی روزه بگیرند/ هشدار به سالمندان دیابتی

افراد سالمند در چه شرایطی روزه بگیرند/ هشدار به سالمندان دیابتی