مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 فروردین 1401 ساعت 11:472022-04-20فناوري

توسعه شبکه فیبرنوری برای اپراتورها الزامی می شود


معاون رگولاتوری با بیان اینکه توسعه شبکه فیبرنوری برای اپراتورها در قالب تعهد، تنظیم می شود، گفت: چرخ توسعه FTTx پس از آنکه اپراتورها وارد مرحله پذیرش تعهدات شدند شتاب دوچندانی می گیرد.

- به نقل از وزارت ارتباطات، مجید حقی درباره اهمیت پروژه فیبرنوری منازل ( FTTx ) و اینکه چرا این پروژه به طور ویژه در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرارگرفته است، توضیح داد.

دلایل افت کیفیت اینترنت معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: در یک بازه زمانی به دلایلی از جمله کیفیت، مجموعه زیادی از کاربران اینترنت در ایران به سمت ارتباطات سیار رجوع کردند.

این در حالی است که در همه جای جهان، ارتباطات سیار برای مصارف حجیم استفاده نمی شود و دانلودهای پرحجم و یا تماشای فیلم عمدتاً محدود به ارتباطات ثابت است.

اما در سنوات اخیر با توجه به قابل رقابت و قابل مقایسه بودن کیفیت، سرعت و قیمت ارتباطات سیار نسبت به ارتباطات ثابت، که در طول چندین سال هم توسعه پیدا نکرده بود، کاربران انتخاب کردند که در بسیاری از بهره برداری های خود از شبکه اینترنت، ارتباطات سیار را بر ارتباطات ثابت ترجیح دهند.

وی ادامه داد: با افزایش حجم زیاد کاربران و به تبع آن ترافیک شبکه، کیفیت این نوع از ارتباطات هم کاهش پیدا کرد؛ چون اساساً ویژگی اصلی این ارتباط د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه شبکه فیبرنوری برای اپراتورها الزامی می شود

توسعه شبکه فیبرنوری برای اپراتورها الزامی می شود