مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 فروردین 1401 ساعت 13:222022-04-20فرهنگي

خانه جری پولاک؛ پذیرای هنرمندان در جزیره هرمز


جری پولاک هنرمند اهل چک در اواخر دهه 40 خورشیدی وارد جزیره هرمز شد و طی حدود 10 سال اقامت خود در این جزیره 3 بنای مهم را ساخت.

- مدیر هنری خانه جری پولاک گفت: خانه جری پولاک به عنوان یک گالری پذیرای هنرمندانی است که در زمینه فرهنگ و آداب منطقه جنوب و همچنین فرهنگ دریانوردی کارهای پژوهشی انجام می دهند به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خانه تاریخی جری پولاک یکی از آثار نام آشنا و گمنام تاریخی-هنری استان هرمزگان محسوب می شود که توسط هنرمند چک تبار به همین نام (جری پولاک) در جزیره شگفت انگیز هرمز احداث شده و در سال 1380 به شماره 4598 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید و تاکنون چندین بار مرمت شده است.

خانه تاریخی جری پولاک نزدیک اسکله جزیره هرمز واقع شده که اواخر دهه پنجاه به دلیل فرسودگی و بافت قدیمی به کلی ویران می شود و هم اکنون تنها بخش های از کارگاه هنری این بنا باقی مانده است.

بسیاری از اجزا بنا خانه تاریخی جری پولاک برگرفته از معماری بومی هرمزگان و از جنس چوب و ساقه های گیاه چندل ساخته شده که با توجه به شرایط اقلیمی جزیره و هجوم آفات، کل خانه را موریانه از بین برده بود از این رو مرمت های اداور گذشته فارغ از اصالت بنا موجب آسیب به خانه تاریخی جری پولاک شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه جری پولاک؛ پذیرای هنرمندان در جزیره هرمز

خانه جری پولاک؛ پذیرای هنرمندان در جزیره هرمز